Rola mediów społecznościowych i Facebook’a w promocji marek
Media społecznościowe umożliwiają budowanie relacji z klientem, a tym samym tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki i jej produktów. To przekłada się na wzrost zaufania do firmy, wiedzy o jej produkcie a końcowo – na lepsze wyniki sprzedaży.
Jak pokazują statystyki przygotowane przez We Are Social, populacja ludzi sięga obecnie blisko 7,5 miliarda osób z czego aż 37% z nich, aktywnie korzysta z mediów społecznościowych[1]. Sam Facebook ma na świecie już ponad 2 miliardy użytkowników.
Tam gdzie klient, tam również marka – z tego względu firmy coraz więcej środków inwestują w działania on-line (w tym kampanie w mediach społecznościowych). Systematycznie rośnie udział Internetu w rynku reklamowanym. Wydatki na reklamę w Internecie rosną najszybciej w porównaniu do innych mediów – w 2017 roku były wyższe o 11,8 % w stosunku do 2016 roku[2].
Źródło: socialpress.pl
Coraz większy udział w podziale „tortu reklamowego” mają media społecznościowe, w tym Facebook. Wydatki na działania promocyjne w social media wzrosły w 2017 roku o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.[3]
Polecamy:
Top 10: największe profile marek z branży AGD
W naszej klasyfikacji znalazły się strony marek, które oferują wyłączenie AGD. Z tego powodu nie uwzględniliśmy fanpage?ów takich firm jak: Philips, Samsung, LG i Panasonic, których dużą część portfolio stanowią urządzenia mobilne, gadżety i RTV (mimo, że pod względem polubień strony te znalazły się w pierwszej dziesiątce). Z uwagi na wąski zakres oferowanych produktów w naszej klasyfikacji nie pojawił się również fanpage marki Tefal (przy wyniku 2 635 940 polubień).
Głównym kryterium branym przez nas pod uwagę, była liczba polubień strony (wg danych z grudnia 2017 roku). Najwięcej, bo aż 5 644 211 polubień, miał fanpage marki Beko. Jednak pod względem interakcji z fanami profil prezentuje się mniej imponująco: w grudniu średnia liczba reakcji pod postami wyniosła 15,75, z czego część były reakcjami negatywnymi. Uwagę zwraca również częstotliwość publikacji postów i zaskakująco długie, jak na tak duży profil, przerwy w publikacjach. Przykładowo: ostatni post w 2017 roku ukazał się 22 grudnia, a kolejny dopiero 16 stycznia.
Na drugim miejscu – z wynikiem 4 570 196 polubień i 4 569 876 osób obserwujących stronę – znalazł się profil marki Electrolux. Marka może pochwalić się większą liczbą reakcji fanów oraz publikowanych postów niż Beko: średnia liczba reakcji w grudniu wyniosła 75,4. Co ciekawe, aż 12 postów na 14 opublikowany w ostatnim miesiącu roku, miały formę video. To potwierdza tezę o rosnącej roli video w mediach społecznościowych, w tym w działaniach promocyjnych marek.
Ostatnie miejsce na podium zajął fanpage marki Bosch: Bosch Home, który polubiło 2 640 789 osób. Wyróżnia się on dużą aktywnością marki: posty ukazują się codziennie lub co kilka dni, np. w grudniu 2017 opublikowano ich 27. Czy częstotliwość przekłada się na zaangażowanie fanów? Średnia liczba reakcji na post w grudniu wyniosła 52,5. Przy tym możemy zauważyć dużą różnicę między najbardziej a najmniej popularnymi postami – w ostatnim miesiącu 2017 roku na stronie Bosch Home pojawiły się post, które zdobyły zaledwie kilka reakcji, a obok niego publikacja video z liczbą ponad 660 polubień.
Co ciekawe, żadna strona z pierwszej trójki, nie zdobyła oznaczenia Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości przyznawanego fanpage’om, które odpowiadają na 90% wiadomości średnio w ciągu 15 minut (wg danych z grudnia 2017 roku).
Zobaczcie 10 największych fanpage’ów branży AGD
[1] https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview
[2] https://socialpress.pl/2017/09/jak-zmienia-sie-wydatki-na-reklame-w-polsce-i-na-swiecie/
[3] https://www.emarketing.pl/raporty/raport-wydatki-na-reklame-online-w-2017-roku/
Warning: Undefined global variable $_SESSION in /home/klient.dhosting.pl/mkmmedia/nowa_kuchnieportal.pl/wp-content/themes/kuchnieportal/comments.php on line 41
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/klient.dhosting.pl/mkmmedia/nowa_kuchnieportal.pl/wp-content/themes/kuchnieportal/comments.php on line 41
Warning: Undefined global variable $_SESSION in /home/klient.dhosting.pl/mkmmedia/nowa_kuchnieportal.pl/wp-content/themes/kuchnieportal/comments.php on line 54
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/klient.dhosting.pl/mkmmedia/nowa_kuchnieportal.pl/wp-content/themes/kuchnieportal/comments.php on line 54
Warning: Undefined variable $i in /home/klient.dhosting.pl/mkmmedia/nowa_kuchnieportal.pl/wp-content/themes/kuchnieportal/comments.php on line 61
Beko??? :/
Tiaa dobrze że Amica się w ogóle załapała 🙂
Beko największe?