Firma GTV posiada w swojej ofercie akcesoria i narzędzia meblowe oraz oświetlenie. Pierwszy z oddziałów dystrybutor z Pruszkowa otworzył w Brazylii w 2014 r., następne w Chorwacji, Rosji i Czechach. Oddział w Hiszpanii zostanie otwarty z końcem października tego roku.
– Celem rozwijania kolejnego oddziału jest nie tylko zwiększenie świadomości naszej marki na Półwyspie Iberyjskim, ale też dostosowanie oferty do danego rynku – mówi export manager w GTV Przemysław Szpojankowski. Z tego powodu w hiszpańskim oddziale pracować będzie zespół mieszany, złożony z Polaków, ale i Hiszpanów, by lepiej dostosować się do uwarunkowań i wymagań hiszpańskiego rynku. Oprócz międzynarodowego zespołu ma to ułatwić bogate, ponad dwudziestoletnie doświadczenie firmy zdobyte na rynkach europejskich, poznanie ich specyfiki i dopasowywanie strategii rozwoju do lokalnych wymogów prawnych, tak jak GTV czyniło to już w innych krajach, w których działał pruszkowski dystrybutor.
Zobacz też gotowe projekty domów w technologii nowoczesnej lub tradycyjnej.
Firma GTV już na wczesnym etapie swojego rozwoju zaczęła intensywnie działać na rynkach zagranicznych. Dlatego od 2013 r. prawie połowę (48%) obrotu dystrybutora stanowiły dochody z eksportu, a produkty sygnowane logo GTV pojawiają się w kilkudziesięciu krajach Europy, Azji i Ameryki.
Nowy oddział firmy GTV wpisuje się w rozwój polskiej branży meblarskiej, która jest już trzecią na świecie, jeśli chodzi o wartość eksportu mebli. Potwierdzają to dane Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, według których Polska wyprzedziła w rankingu światowych eksporterów Włochy pod względem wartości sprzedanych za granicę mebli (w 2017 r. wartość ta osiągnęła 11,55 mld dolarów). Przed Polską w tym rankingu znajdują się już tylko Niemcy (12,9 mld dolarów) i Chiny (58 mld dolarów). Równie duża jest dynamika rozwoju polskiego eksportu. W ciągu następnych 5 lat wedle prognoz możemy wyprzedzić pod względem eksportu mebli także Niemców. O zasadności tych prognoz świadczy fakt, że różnica między wartością niemieckiego i polskiego eksportu meblowego w ostatnim czasie (od 2016 do 2017 r. ) zmniejszyła się o 300 mln dolarów.
Oprócz otwierania się na nowe rynki GTV prowadzi różnego rodzaju inwestycje technologiczne, badania rynkowe, rozwija swoje działania marketingowe i nowe kanały komunikacyjne a także współpracuje z uczelniami wyższymi. – Robimy wszystko, żeby nasi klienci traktowali nas nie tylko jako dystrybutorów konkretnych rozwiązań, ale również źródło inspiracji – podkreśla Przemysław Szpojankowski. Polski dystrybutor planuje dalsze rozwijanie swojej sieci eksportowej.
GTV jest międzynarodowym dystrybutorem akcesoriów meblowych oraz oświetlenia z całkowicie polskim kapitałem. Firma jest laureatem wielu branżowych i ogólnobiznesowych konkursów takich, jak Gazele Biznesu czy Diament Meblarstwa. Spółka działa na kilkudziesięciu rynkach na kontynentach: europejskim, azjatyckim i afrykańskim, a produkty z jej logo znalazły się w milionach domów i biur na całym świecie.
Dołącz do dyskusji