kuchnieportal

Warsaw Home 2019 – trendy i ciekawostki

Warsaw Home 2019 – trendy i ciekawostki

Fot. Nolte Küchen

W dniach 3 – 6 października 2019 w Nadarzynie odbyły się Międzynarodowe Targi Wyposażenia Wnętrz WARSAW HOME. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych i źródło wyjątkowych inspiracji aranżacyjnych. Podczas targów swoją ofertę zaprezentowali producenci i dystrybutorzy z branży meblarskiej, dekoracji, wykończenia i wyposażenia wnetrz. W tematyce aranżacji kuchennych byli to m.in. producenci mebli: Nolte Küchen, Ernest Rus i Halupczok, firmy zajmujące się produkcją akcesoriów i wyposażenia mebli – Peka, GTV, Rejs, dostawcy sprzętu AGD, armatury oraz wielu innych producentów związanych z szeroko pojętą tematyką aranżacji i wyposażania kuchni.

Co nowego – meble kuchenne

Tragi Warsaw Home to doskonała możliwość zapoznania się z trendami wnętrzarskimi na najbliższe sezony, okazja do zobaczenia najpiękniejszych wnętrz ekspozycjach i premierowych kolekcji czołowych producentów mebli.

W tym roku zdecydowanie w wnętrzach kuchennych zaprezentowanych podczas targów dominuje ciemna kolorystyka mebli (czerń, granat, brąz, butelkowa zieleń, ciemne szarości). Nadal modne i chętnie stosowane są drewniane forniry a także w aranżacjach pojawia się dużo odcieni szarości, bieli, beżu.

Na stoisku ekspozycyjnym popularnego niemieckiego producenta mebli Nolte Küchen ciekawostką była kuchnia, której wyspa była wykończona nietypowym i jednocześnie dającym spektakularny efekt materiałem – ręcznie nakładanym cementem.  Warstwa cementu delikatnie odbija refleksy światła tworząc ciekawy, niejednorodny wzór nadający charakteru całości i zdradzający, że wykończenie tych frontów to ręczna produkcja. Producent na targach zaprezentował  wyspę kuchenną wykończoną tym materiałem w kolorze ciemnoszarym – Cement Anthrazit. Inne opcje kolorystyczne tego materiału to modna szarość (jasnoszary Cement Saphirgrau) oraz stonowany beż (Zement Achatgrau).

Wyjątkowo efektownie na targach prezentowała się również kuchnia Nolte Küchen w granatowym kolorze z ciekawymi, podświetlanymi witrynami.  Witryny z aluminiowymi drzwiami ramowymi w kolorze brązu manganowego z wkomponowanym, bocznym oświetleniem to tegoroczna nowość od niemieckiego producenta. Zaprezentowana podczas targów kuchnia ekspozycyjna z tym elementem aranżacyjnym, to doskonały przykład tego, że odpowiednio zaaranżowane ciemne meble kuchenne mogą prezentować się lekko i stylowo.

Złote rady

Złoto zdominowało architektoniczne trendy i jest obecnie najmodniejszym kolorem w aranżacji wnętrz! Doskonale pokazały to tragi mebli kuchennych Warsaw Home na których producenci zaprezentowali szereg ciekawych rozwiązań wpisujących się w trend stylowych, ekskluzywnych wnętrz z akcentami w tym kolorze. Złoto zagościło m.in. na bateriach do zlewozmywaków, frontach szafek kuchennych, oświetleniu a nawet w wersji kuchennego total looku. Ten trend ma rosnące grono zwolenników a odpowiedzią na niego jest coraz bogatszy i ciekawszy wybór akcesoriów i wyposażenia w takiej kolorystyce. Producenci na targach zaproponowali również stylowe zestawienia złota z odcieniami butelkowej zieleni, czerni, oraz ciepłej barwy drewna.

Premierę na targach miały m.in. złote fronty od firmy Halupczok o ciekawym, wyróżniającym się wyglądzie – metaliczny połysk z charakterystyczną, przyciągającą uwagę nieregularną, dekoracyjną strukturą. W duecie z czernią w głębokim macie (materiał  o wykończeniu anty finger print”, który nie pozostawia śladów placów na meblach) stworzyły spektakularny efekt.

Na targach pojawiły się również motywy retro i vintage, szczególnie widoczne w kolekcji od angielskiej firmy Maunfeld – producenta sprzętu AGD, w którego kolekcjach możemy znaleźć m.in. stylizowane piekarniki w uchwytami w stylu klasycznym w kolorze starego złota.

Nie tylko złoto!

Najnowsze trendy to również zabawa kolorem, formą, kształtem oraz wzornictwem. Dowodem tej tezy jest czerwona lodówka od firmy Smeg, która wyglądem przypomina samochód osobowy! Smeg i Fiat połączyły funkcjonalność z oryginalną formą tworząc niezwykłą, kultową już kolekcję SMEG500.

Uwagę przyciągały również produkty będące owocem współpracy firmy Smeg z włoskim domem mody – Dolce Gabbana. Sprzęty AGD ozdobione mozaiką w soczystych odcieniach wyróżniały się ciekawym stylem i nietypową kolorystyką. Tego typu i inne oryginalne produkty można było zobaczyć na stoisku Pracowni AGD, która oferuje wysokiej klasy sprzęt gospodarstwa domowego renomowanych marek, takich jak: Smeg, Falcon, Schock, Peka, Gaggenau czy Villeroy&Boch.

Prezentacja produktów Schock – niemieckiego producenta, który opracował i opatentował zlewozmywaki granitowe, wyróżniła się oryginalną kolorystyką. Na stoisku CCI Sp. z o. o. – dystrybutora marki Schock, pojawiły się m.in. modele zlewozmywaków w oryginalnych odcieniach Sage oraz Canyon, a także beże (Moonstone), biel (Polaris) i czerń (Magma). W ofercie firmy Schock, prócz klasycznych zlewozmywaków i baterii kuchennych, dostępny jest szeroki wybór stylowych i funkcjonalnych dodatków, które ułatwiają  wykonywanie codziennych obowiązków w strefie zmywania, np. desek kuchennych (szklane lub drewniane) nakładanych na zlewozmywak, a także różnego rodzaju wkładów, ociekaczy i koszy. Ciekawym produktem tej marki zaprezentowanym na targach był m.in. zlewozmywak Prepstation D-150, który dzięki wyposażeniu w dodatkowe akcesoria może pełnić rolę rozbudowanej stacji przygotowywania potraw. Ociekacz tego zlewozmywaka może służyć np. do odkładania gorących naczyń lub odsączania produktów z nadmiaru wody, na dopasowanych pod względem wymiarów deskach nakładanych na komorę można z kolei kroić produkty spożywcze.

Nowoczesne technologie

Dzięki najnowocześniejszym technologiom produkcji oraz materiałom najwyższej jakości, ekspozycje zaskakiwały nie tylko funkcjonalnością produktów, ale także ich wyjątkowym designem. Organizatorzy po raz kolejny nie zawiedli gości targów, dając im możliwość zapoznania się z ofertami firm zajmujących się wirtualną rzeczywistością  (Archicad) oraz technologią cyfrową. Stałe zaskakiwanie uczestników targów nowoczesnymi projektami to przykład ciągłego rozwoju branży i kreatywnego podejścia do projektowania.

Ciekawą i innowacyjną propozycją, którą zaproponowały takie marki jak: Franke oraz Bora, jest filtr pochłaniający zapachy i parę wodną wbudowany w płytę indukcyjną. Takie rozwiązanie to nie tylko oszczędność miejsca, ale również komfort przygotowywania posiłków. Bora w przypadku swojego flagowego produktu postawiła na kolor! W ofercie dostępne są takie odcienie filtra jak pistacja, szafir, pomarańcz czy złoto. Franke z kolei zaoferowało swoim klientom żeliwny wyciąg, na którym można bezpiecznie położyć gorące naczynie.

Marka z ponad 30-letnią tradycją czyli e-okapy.pl, która od czerwca oferuje swoim klientom usługi również za pośrednictwem strony internetowej, zaprojektowała filtr tłuszczowy, który z powodzeniem  można czyścić w zmywarce. Dodatkowym atutem są tutaj liczne wzory osłon na okap, dzięki czemu łatwo jest go dopasować stylistyki wnętrza kuchennego.

Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem, które miało swoją premierę podczas targów Warsaw Home były wiszące okapy, wzbogacone o technologię sterowania dźwiękiem bądź ruchem. Hitem okazały się te wykonane ze szkła! Taką ofertę przedstawiła firma Ciarko, Kernau oraz Maunfeld. Ich produkty mają szereg praktycznych zastosowań m.in. dzięki sterowaniu głosem nie zostawiamy odcisków palców na powierzchni okapu, a co za tym idzie łatwiej utrzymać go w czystości.

Podświetlenie okapów to również jeden z wiodących trendów w ich produkcji. Wśród nich pojawiły się oświetlenia nocne o kolorowej barwie światła, uchwyty oraz wygodne, podświetlane przyciski. Projektanci firmy Ciarko poza stylowym designem (okrągłe i kwadratowe formy, wiele wersji kolorystycznych), wyróżnili swoje produkty opcją regulowania w tym urządzeniu ciepłoty i natężenia światła. Dzięki temu można je idealnie dopasować do barwy i natężenia, np. oświetlenia górnego w kuchni czy listwy LED w oświetlaniu szafek.

Innowacyjnym rozwiązaniem, które zaproponował Ciarko, jest czujnik wbudowany w okap, który uruchamia to urządzenie. Wystarczy zbliżyć się do okapu na odległość 2 metrów, a oświetlenie zostaje automatycznie włączone. Analogicznie przy oddaleniu się od niego światło gaśnie. Prawdziwa gratka dla fanów nietuzinkowych rozwiązań!

Pozostając przy nowinkach technologicznych warto również wspomnieć o nowościach firmy Elektrolux. Najnowsza seria sprzętów z linii Intuit, opiera się na inteligentnym systemie sterowania. W niepamięć odchodzi tradycyjny wybór programów, który został zastąpiony w tych urządzeniach intuicyjnym panelem sterowania.

Fanów ekologicznego trybu życia z pewnością zainteresuje możliwość posiadania baterii z kapsułkowym filtrem do wody. Taką nowość zaprezentowała firma Franke. Filtr zapewnia krystalicznie czystą, smaczną wodę, usuwa z niej bakterie i wirusy a także mikrocząsteczki plastiku. Zaleta wbudowanego w baterię filtra jest fakt, że nie wymaga on montażu żadnych dodatkowych urządzeń we wnętrzu szafki. Urządzenie filtrując i bateria stanowią jeden wspólny element. Niewątpliwym atutem baterii Franke Vital jest laminarny strumieniem wody – woda płynąca z baterii tworzy zwarty strumień i nie rozchlapuje się na boki.

Nowością były również – piekarnik i płyta o kompaktowych wymiarach 45cm. Pojawiły się one u Kernau i Maunfield. Dają one możliwość usytuowania takiego sprzętu w niewielkich pomieszczeniach, nie zabierając przy tym dużo miejsca.

Ukłon w stronę projektantów i miłośników pięknego design poczyniła z kolei firma Rejs – producent akcesoriów i okuć do mebli, która premierowo podczas targów zaprezentował produkty będące efektem jego współpracy z marką Dekores. To kompletnie nowa oferta obejmująca materiały dekoracyjne dwóch brandów – SM-art. Krion.

Produkty SM-art to płyty o wyczuwalnej pod palcami, głębokiej strukturze. Oferta obejmuje płyty drewnopochodne, obrzeża wzdłużne i poprzeczne, a także blaty kompaktowe o niezwykłej trwałości i wytrzymałości na działanie czynników zewnętrznych.

KRION to ekologiczny materiał typu Solid Surface odwzorowujący właściwości oraz wygląd naturalnego kamienia. W przeciwieństwie do kamienia jest jednak ciepły w dotyku, łatwy w utrzymaniu w czystości, a także – w obróbce. Umożliwia tworzenie efektownych projektów mebli i całych zabudów, bez widocznych spoin. Dostępny jest w wielu kolorach i wymiarach.

Na ekspozycji firmy Rejs nie mogło zabraknąć flagowych produktów, z których ta marka jest najbardziej znana.  Podczas targów zaprezentowane zostały systemy szuflad, kornery i cargo do szafek dolnych i górnych. Na uwagę zasługiwały nowe systemy organizacji Slim Box i Comfort Box oraz nowe warianty szuflad wewnętrznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również mechanizmy do szafek narożnych – wysuwane kosze i półki pozwalające na optymalne zagospodarowanie strefy narożnej.

Firma Rejs duży nacisk położyła również na systemy do segregacji odpadów. Domową selekcję ułatwią wysuwane zestawy pojemników o zróżnicowanej pojemności i szczelnych pokrywach. Bogaty wybór systemów jezdnych i sposobów mocowań pozwoli dopasować system do rodzaju zabudowy.

 

Innowacyjne rozwiązania

Podczas jesiennej odsłony targów Warsaw Home, nie mogło również zabraknąć firmy Blum – czołowego producenta akcesoriów i okuć do mebli. Na swoim stoisku marka zaprezentowała najnowsze rozwiązanie dla delikatniejszego podnośnika górnego frontu (8mm!) o nazwie Aventos. System nadaje szafkom wysoki komfort ruchu. Fronty otwierane do góry znikają z obszaru pracy oferując niczym niezakłócony dostęp do wnętrza szafki. Nowa wersja to mniejsza, subtelniejsza odsłona starego okucia przy zachowaniu jego dotychczasowej funkcjonalności.

Dodatkowo 14 października 2019 będzie mieć premierę najnowsze rozwiązanie tego producenta – czyli  szuflada montowana w cokole z dodatkową platformą space step, na której możemy stanąć i wygodnie sięgnąć rzeczy z górnych szafek.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się również oryginalne stanowisko firmy Peka, gdzie pierwsze skrzypce grało modne połączenie kolorów: antracyt z dodatkiem drewna. W tej kolorystyce producent ma dostępne linie produktów m.in. elegancką linię półek Fioro, system Tandem stworzony z myślą o organizacji domowej spiżarni  a także wysokiej jakości szuflady marki Grass.

Na targach premierowo zaprezentowany został również nowy produkt Peki czyli Turn Motion – kosz obrotowy do przechowywania naczyń w szafkach górnych zlokalizowanych np. nad ekspresem czy piekarnikiem.  Kosz obraca się o 360 stopni i umożliwia wygodne sięganie do umiejscowionych wysoko produktów.

Zaaranżowana na tym stoisku Peki strefa doświadczalna tj. zestawienie rozwiązań do szafek i szuflad tej marki oraz koszy supermarketowych wypełnionych produktami spożywczymi, doskonale obrazowało, jak duża jest pojemność mebli kuchennych wyposażonych w akcesoria swarzędzkiego producenta.

Na stoisku marki Peka pojawiła się również strefa z zaaranżowaną strefą sypialnianą – a w niej m.in. szuflada Pecasa z systemem blokującym, który po otworzeniu szuflady tworzy miejsce na składanie ubrań. Design i funkcjonalność w jednym!

 

Dołącz do dyskusji