Facebook i Twitter sposobem na zwiększenie dochodu firmy z branży meblarskiej

78% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że bycie fanem profilu konkretnej marki wpływa na ich decyzje zakupowe – wynika tak z badania przeprowadzonego przez Mobile Institute w 2014 roku. Jaki najważniejszy wniosek można wyciągnąć z powyższych danych? Obecność w mediach społecznościowych może w pozytywny sposób wpływać na dochody firmy. 
Facebook-i-Twitter-sposobem-na-zwiększenie-dochodu-firmy-z-branży-meblarskiej.jpgFacebook

Według danych przedstawionych przez Komisję Europejską polskie firmy rzadziej wykorzystują Facebooka do promowania swojej marki niż ich zachodni konkurenci. Ta tendencja jednak się zmienia, coraz więcej rodzimych przedsiębiorstw wykorzystuje dostępne rekalmy na facebook’u. Ich główną zaletą jest ścisłe targetowanie i precyzyjne wybieranie osób, do których trafia przekaz.

Facebook daje również możliwość promowania marki w sposób darmowy, czyli za pośrednictwem fan page (wśród ekspertów pojawiają się jednak głosy, że niebawem usługa ta stanie się płatna. Już teraz można zaobserwować przewagę postów sponsorowanych nad bezpłatnymi). Dodatkowo Facebook elastycznie dostosowuje się do zachowań użytkowników i występuje także w wersji mobilnej (systematycznie wzrasta bowiem popularność urządzeń mobilnych i ich rola w korzystaniu z Internatu). Każdy  fan page, w odróżnieniu od stron firmowych, jest dostosowany do urządzeń mobilnych.

Można również zauważyć rosnącą popularność materiałów video na Facebooku. Serwis testuje nowe algorytmy, przez co to właśnie filmy (udostępniane przez prywatnych użytkowników lub marki) częściej wyświetlają się w news feedzie.

W Polsce z Facebooka korzysta 13 mln osób, z czego aż 9,6 mln odwiedza go codziennie. Ponadto 84% użytkowników portalu śledzi jeden lub więcej fan page’ów małej lub średniej firmy*. Czy w świetle tych danych warto prowadzić działania na Facebooku? Tak, jeżeli są one profesjonalne – często warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji, która sprawnie poprowadzi komunikację marki w mediach społecznościowych.
 
Twitter

Zmiany można zaobserwować również na innym, wiodącym serwisie społecznościowym, czyli Twitterze. Jego idea polega na dzieleniu się krótkimi informacjami i wypowiedziami z innymi użytkownikami. Nowością na serwisie Twitter jest możliwość publikowania krótkich, 30 sekundowych filmów.

Twitter przymierza się jednak do rozszerzenia swoje oferty, dzięki czemu stanie się on atrakcyjniejsza dla firm. Póki co na rynku amerykańskim testuje opcję „Kup”. Odzew jest pozytywny, zatem możliwe, że Twitter będzie mógł być za jakiś czas wykorzystywany przez marki nie tylko w celach komunikacyjnych i wizerunkowych, ale również sprzedażowych. Twitter otwiera się również na firmy poprzez uruchomienie formatów reklamowych. Póki co marketerzy podchodzą do nich z rezerwą.

Więcej informacji na: www.wirtulanemedia.pl 

*źródło danych: www.biznes.pl
 

Czytaj również 

Inspiracje