Czym sugerują się Polacy przy wyborze lodówki?

Pojemność to najważniejszy aspekt brany pod uwagę podczas wyboru lodówki – wynika z raportu „Obowiązki domowe Polaków” przeprowadzonego na zlecenie marki Hotpoint. Jakie inne cechy lodówek wpływają na nasze decyzje zakupowe? 
Czym_sugerują_się_Polacy_przy_wyborze_lodówki.jpg
Fot. Hotpoint

Aspekty praktyczne i cena

Raport „Obowiązki domowe Polaków” został opracowany na podstawie odpowiedzi udzielonych przez 245 osób w wieku 20-45 lat. Badanych zapytano m.in. o aspekty, na jakie zwracają uwagę podczas kupna lodówki. Najwięcej, 69 % respondentów, wskazało na pojemność urządzenia. Na drugim miejscu egzekwo znalazły się energooszczędnośćcena (68%), przy czym są one ważniejsze dla kobiet niż dla mężczyzn. Warto wiedzieć, że te dwie kwestie są z sobą ściśle powiązane, ponieważ wybierając lodówkę o najwyższej klasie efektywności energetycznej (A+++) można zaoszczędzić w ciągu roku ponad 200 zł.  

Czwartą cechą decydującą o wyborze lodówki jest jej rozmiar. Ten aspekt wskazało 47% badanych. Wymiary lodówki powinny być dostosowane do metrażu wnętrza oraz zabudowy kuchennej. Przed zakupem urządzenia warto ustalić, w którym miejscu w kuchni ma zostać ono ustawione i pod kątem tej przestrzeni dobrać jego rozmiar. Lodówka do zabudowy musi natomiast ściśle współgrać z wymiarami szafek kuchennych. Warto również wziąć pod uwagę, ile pożywienia będzie w niej trzymane. Jeżeli robimy duże zakupy na cały tydzień, przydatna okaże się duża i pojemna chłodziarko-zamrażarka.  

Aby wszystko miało swoje miejsce

Niemal połowa  (w tym 54% kobiet) wskazał na dodatkowe szuflady, jako istotny aspekt przy wyborze lodówki. Kwestia ta ściśle łączy się z pojemnością i rozmiarem urządzenia – wygodne rozmieszczenie jedzenia nawet w dużej lodówce może być utrudnione, jeżeli jest w niej za mało szuflad lub są one źle rozplanowane. Wówczas rzeczy muszą być ustawiane bezpośrednio na sobie lub skumulowane ciasno jedna obok drugiej.  

Design ważniejszy dla mężczyzn

Zaskoczenie może być fakt, że relatywnie niewielki procent osób zwraca uwagę na design lodówki. Wygląd urządzenia jest istotny dla 22% respondentów, z czego to mężczyźni bardziej skupiają się na tej cesze. Taki sam procent badanych wskazał obecność specjalnych programów i intuicyjnego wyświetlacza, jako kwestie mające wpływ na ich decyzje zakupowe. Najważniejsze zatem pozostają podstawowe parametry i funkcje lodówki – dodatkowe udogodnienia dla większości osób są kwestiami drugorzędnymi.

Szczegółowe wyniki badania przedstawia poniższy wykres: 

Czym_sugerują_się_Polacy_przy_wyborze_lodówki.jpg
Polecamy:

Czytaj również 

Inspiracje